Terms and Conditions


By using the Cognitix website ("Site"), you agree to be bound by the following "Terms" and all applicable laws and regulations governing the Site. Cognitix and its respective affiliates, parent company and subsidiaries (collectively "Cognitix") reserve the right to change these Terms at any time, effective immediately upon posting on the Site. If you violate these Terms, Cognitix may terminate your use of the Site, cancel your ticket order, and/or take appropriate legal action.

Dengan menggunakan situs web Cognitix ("Situs"), anda setuju untuk tunduk pada "Ketentuan" berikut dan semua hukum dan peraturan yang berlaku yang mengatur situs. Cognitix dan afiliasi, perusahaan induk, dan anak perusahaan yang terkait (secara kolektif disebut "Cognitix") berhak mengubah ketentuan ini kapan saja, dan berlaku segera setelah diposting di situs. Jika anda melanggar ketentuan ini, Cognitix berhak untuk mengakhiri penggunaan anda atas situs, membatalkan pesanan tiket anda, dan/atau mengambil tindakan hukum yang sesuai.

These Terms and Conditions incorporate and should be read in accordance with the Venue and/or Promoter terms, conditions and regulations, copies of which are available upon request from the Venue. In the event of any inconsistency between the terms in relation to Venue or Promoter requirements, those of the Promoter shall prevail. If no Promoter, those of the Venue shall prevail.

Syarat dan Ketentuan ini mencakup dan wajib dibaca terkait dengan syarat, ketentuan, dan peraturan dari pengelola lokasi dan/atau Promotor, salinan yang tersedia atas permintaan dari pengelola lokasi. Dalam hal adanya inkonsistensi antara ketentuan-ketentuan yang berkaitan dengan persyaratan pengelola lokasi atau Promotor, maka yang berlaku adalah yang ditentukan oleh Promotor. Jika tidak ada ketentuan dari Promotor, maka yang ditetapkan berlaku adalah ketentuan dari pengelola lokasi.


You warrant and confirm that you are at least 17 years old, or (if you are younger than 17 years old) that you have obtained the consent of your parent or legal guardian to purchase any Cognitix tickets and that your parent or legal guardian has agreed to be responsible for ensuring that you will abide and be bound by the terms and conditions set out below.

Anda menjamin dan mengkonfirmasi bahwa anda berusia minimal 17 tahun, atau (jika anda berusia kurang dari 17 tahun) anda telah mendapatkan izin dari orang tua atau wali untuk membeli tiket apapun di Cognitix dan bahwa orang tua atau wali anda telah setuju untuk bertanggung jawab memastikan bahwa anda akan mematuhi dan terikat oleh syarat dan ketentuan yang tercantum di bawah ini.

All Tickets are offered subject to availability and to these Terms and Conditions. These Terms and Conditions should be read carefully prior to confirming Your order and any queries relating to them should be raised with us prior to purchase, as confirming Your order constitutes acceptance of these Terms and Conditions.

Semua tiket yang ditawarkan berdasarkan ketersediaan dan mengikuti syarat dan ketentuan ini. Syarat dan ketentuan ini wajib dibaca dengan cermat sebelum mengkonfirmasi pesanan anda, dan pertanyaan apa pun yang terkait dengan ini harus diajukan kepada kami sebelum melakukan pembelian, karena dengan mengkonfirmasi pesanan anda, berarti anda telah menerima syarat dan ketentuan ini.

A valid Ticket must be produced to get into an Event. Removing any part of, altering or defacing the Ticket may invalidate Your Ticket.

Tiket yang sah wajib ditunjukkan untuk memasuki lokasi acara. Menghapus sebagian, mengubah, atau merusak tiket menyebabkan tiket anda batal atau tidak berlaku.

It is Your responsibility to check Your Tickets to ensure they are correct since if a mistake has been made by us or you have made a mistake it cannot always be rectified after purchase. We accept no liability or responsibility for any failure to rectify and nor will we accept any liability to reimburse you for any amount paid by you. Accordingly, please check your Tickets carefully on receipt and contact us immediately if there is a mistake.

Anda berkewajiban untuk memeriksa dan memastikan keakuratan atas tiket anda. Apabila terdapat kesalahan baik dari kami ataupun anda, kami tidak bertanggung jawab atas kegagalan yang ditimbulkan setelah pembelian. Kami tidak berkewajiban untuk memberikan ganti rugi atas pembayaran yang telah dilakukan. Oleh karena itu, harap periksa tiket anda dengan cermat sesaat setelah menerima tiket anda dan segera hubungi kami segera jika ada kesalahan yang ditimbulkan.

If we discover an error in the price of tickets you have ordered, we will inform you as soon as possible and give you the option of reconfirming your order at the correct price (and credit or debit your account as applicable) or cancelling your order and receiving a full refund from us. If We are unable to contact You, You agree that We may treat the order as cancelled.

Jika kami menemukan kesalahan atas harga tiket yang anda pesan, kami akan memberi tahu anda sesegera mungkin dan memberikan opsi kepada anda untuk mengkonfirmasi kembali pesanan anda dengan harga yang benar (dan mengkredit atau mendebit akun anda sesuai kebijakan yang berlaku) atau membatalkan pesanan anda dan mengembalikan pembayaran penuh dari kami. Apabila kami tidak dapat menghubungi Anda, dengan ini anda setuju bahwa kami akan menganggap pesanan tersebut dibatalkan.

We will not be responsible for any Ticket that is lost, stolen or destroyed. It is not always possible to issue duplicate tickets. Duplicates may therefore be issued at the discretion of the Promoter or the Venue acting reasonably. If duplicates are being issued, a reasonable administration charge may be levied.

Kami tidak akan bertanggung jawab atas tiket yang hilang, dicuri, atau rusak. Tidak selalu tiket yang sama dapat diterbitkan kembali. Penerbitan kembali tiket hanya dapat diberikan berdasarkan kebijakan Promotor atau pengelola lokasi. Apabila tiket diterbitkan kembali, ada kemungkinan akan dikenakan biaya administrasi sesuai ketentuan yang berlaku.

We and the Promoter reserve the right to provide alternative seats at an Event to those specified on the Ticket if the staging of the Event reasonably requires, provided they are of no less value to that stated on the Ticket.

Kami dan Promotor berhak untuk memberikan kursi atau tempat duduk alternatif pada saat acara berlangsung yang berbeda dengan kursi atau tempat duduk yang tertera pada tiket, dimana kursi atau tempat duduk tersebut memiliki nilai setidaknya sama dengan yang tercantum di tiket.

Ownership or possession of a Ticket does not confer any rights (by implication or otherwise) on you to use, alter, copy or otherwise deal with any of the symbols, trademarks, logos and/or intellectual property appearing on the Ticket.

Kepemilikan atas tiket tidak secara langsung memberikan hak (secara tersirat atau lainnya) kepada anda untuk menggunakan, mengubah, menyalin, atau kuasa atas salah satu simbol, merek dagang, logo, dan/atau kekayaan intelektual yang muncul di tiket.


The price of the ticket shall be the price set at the time we accept your order. All prices set might be inclusive or exclusive of any applicable taxes and any booking fee, collection, service or other fees.

Harga tiket akan menjadi harga yang ditetapkan pada saat kami menerima pesanan anda. Semua harga yang ditetapkan mungkin termasuk atau tidak termasuk pajak yang berlaku dan atau biaya pemesanan, penagihan, layanan, atau biaya-biaya lainnya.

All orders for tickets are subject to availability and acceptance and confirmation by Cognitix. Cognitix reserves the right to accept or reject any such order, and shall not be required to provide any reason for rejecting any order. Subject to the terms and conditions set out below, you will receive your tickets only after Cognitix has accepted and confirmed your order. For payment methods, we receive: Bank Transfer (for particular events), Credit Card (VISA/MASTERCARD), Mandiri Bill Payment, Virtual Account, E-Wallets / QRIS (Gopay, OVO, Shopeepay, Linkaja, DANA) and convenience stores via Indomaret. The use of payment methods will follow the terms from the respective events or promoters.

Semua pemesanan tiket mengikuti pada ketersediaan, penerimaan, dan konfirmasi dari Cognitix. Cognitix berhak menerima atau menolak pesanan tersebut, dan tidak diwajibkan untuk memberikan alasan apa pun untuk menolak pesanan tersebut. Sesuai dengan syarat dan ketentuan yang tercantum di bawah ini, anda akan menerima tiket anda hanya setelah Cognitix telah menerima dan mengkonfirmasi pesanan anda. Untuk metode pembayaran, kami menerima: Transfer Bank (untuk acara tertentu), Credit Card (VISA/MASTERCARD), Mandiri Bill Payment, Virtual Account, E-Wallet / QRIS (Gopay, OVO, Shopeepay, Linkaja, DANA) dan pembayaran melalui konter Indomaret. Metode pembayaran yang tersedia akan mengikuti ketentuan dari masing-masing acara atau promotor.

You will receive e-ticket(s) automatically from us within 24 (twenty four) hours after payment is received or acknowledged by our system. For particular events that demand high traffic, the emails delivering will take longer than usual. If you haven't received your ticket, please contact our customer service via email or WhatsApp Chat. We are not responsible for any complaints or requests for refunds without any confirmation to us.

Anda akan menerima e-ticket secara otomatis dari kami dalam waktu 24 (dua puluh empat) jam setelah pembayaran diterima oleh sistem kami. Untuk acara-acara tertentu yang memiliki peminat yang tinggi, pengiriman email mungkin akan memakan waktu lebih lama dari biasanya. Jika anda belum menerima tiket anda, harap hubungi layanan pelanggan kami melalui email atau chat WhatsApp. Kami tidak bertanggung jawab atas keluhan atau permintaan pengembalian dana tanpa konfirmasi terlebih dahulu kepada kami.

For particular events you might be required to exchange the e-vouchers/e-tickets with the physical tickets. Location and exchange period will be informed separately by promoter. Also, please bring your valid ID and/or Credit Card (if purchased using Credit Card) for the validation process.

Untuk acara tertentu, anda mungkin diwajibkan menukarkan e-voucher/e-ticket dengan tiket fisik. Lokasi dan waktu penukaran akan diinformasikan secara terpisah oleh promotor. Harap membawa Kartu Identitas anda dan/atau kartu kredit (jika pembelian menggunakan kartu kredit) untuk proses validasi.


Except where We offer, at our absolute discretion, You will not be entitled to exchange or to obtain a refund for that Ticket other than as described in this section.

Selain penawaran dari kami, yang merupakan kebijakan mutlak dari kami, anda tidak berhak untuk melakukan pertukaran atau pengembalian tiket yang sudah dibeli kecuali sebagaimana dijelaskan dalam bagian ini.

Where we become aware that an Event is cancelled or rescheduled, We will use our reasonable endeavours to notify you using the details that you provided us with at the time of ordering, but We may not always be able to do this and it is your responsibility to check if an event has been cancelled or rescheduled and to check the date and time of any rescheduled Event.

Dimana kami mengetahui bahwa suatu acara akan dibatalkan atau dijadwal ulang, kami akan dengan wajar berusaha untuk menghubungi anda dengan menggunakan informasi yang anda berikan kepada kami pada saat pemesanan tiket, tetapi dimana kami mungkin tidak dapat menghubungi anda, hal ini merupakan tanggung jawab anda untuk memeriksa apakah suatu acara telah dibatalkan atau dijadwal ulang serta memeriksa tanggal dan waktu dari setiap acara apabila dijadwal ulang.

If an Event is cancelled, or rescheduled or where there is a material change to the program of an Event you may be entitled to a refund from the Venue or the Promoter. However, as a ticket agent Cognitix has no control over the cancellation, rescheduling or making of material changes to any Event and so we will not be liable to refund you the price that you have paid for your Ticket if you are unable to obtain a refund from the Venue or Promoter.

Jika suatu acara dibatalkan, dijadwal ulang, atau terjadi perubahan isi acara, anda mungkin diijinkan untuk mengajukan pengembalian tiket dari pengelola lokasi atau Promotor. Namun, sebagai agen penjualan tiket, Cognitix tidak memiliki kendali atas pembatalan, penjadwalan ulang, atau perubahan isi dalam suatu Acara, sehingga kami tidak bertanggung jawab untuk mengembalikan uang tiket yang telah anda bayar apabila tidak dapat mendapatkan persetujuan dan pengembalian uang dari pengelola lokasi atau Promotor.

If an Event is cancelled or rescheduled (including where an event is cancelled or rescheduled as a result of bad weather or other event outside of the control of the Venue or Promoter) or if there is a material change to an Event, we may be authorized by the event organizer or event promoter to issue refunds in which case we will use our reasonable endeavors to refund you the face value of the ticket (excluding any booking fee, service charges, facility fee or any other fee) as soon as reasonably practicable. If we are not authorized or otherwise unable to issue refunds directly from event organizer or Promoter, we will be able to provide you with information as to whom you should contact to seek a refund, but we are not liable to you for such refund if we are unable to obtain a refund from the applicable Venue or Promoter.

Jika suatu acara dibatalkan atau dijadwal ulang (termasuk jika suatu acara dibatalkan atau dijadwal ulang dikarenakan cuaca buruk atau hal ain di luar kendali dari pihak pengelola lokasi atau Promotor) atau jika terdapat perubahan isi acara, dan dimana kami kemungkinan diberi wewenang oleh penyelenggara acara atau promotor acara untuk melakukan pengembalian uang tiket, maka kami akan berusaha dengan wajar untuk mengembalikan kepada anda nilai nominal tiket (tidak termasuk biaya pemesanan, biaya layanan, biaya fasilitas, atau biaya lainnya) sesegera mungkin. Apabila kami tidak diberi wewenang atau tidak dapat dana pengembalian uang tiket dari pihak penyelenggara acara atau promotor, kami akan memberikan informasi kepada anda tentang siapa yang harus anda hubungi untuk mencari informasi pengembalian uang, tetapi kami tidak bertanggung jawab atas pengembalian uang tersebut jika kami tidak dapat mendapatkan pengembalian uang dari Venue atau Promotor yang berlaku.

If you wish to claim a refund in any of the circumstances described above, You should notify Us or fill up the refund form as soon as possible and no later than 14 days after the applicable cancellation, rescheduling or material change are informed by event organizer or Promoter. You must return any unused Ticket(s) to us before we are able to process any refund. If we are able to provide you with a refund, as described above, we will refund you the face value price of the Ticket (excluding any booking fees or service charges). Refunds will only be made to the person who originally purchased and stated in the Ticket(s) and, wherever possible, will be made using Local Bank Transfer except, at our discretion, where payment was made by the same method as was used to purchase the Ticket(s).

Apabila Anda ingin mengajukan pengembalian tiket karena termasuk salah satu kondisi yang dijelaskan di atas, anda diminta untuk menginformasikan kepada kami atau mengisi formulir pengembalian tiket sesegera mungkin paling lambat dalam waktu 14 hari setelah informasi pembatalan, pengulangan jadwal, atau perubahan isi acara diumumkan oleh penyelenggara acara atau Promoter. Anda berkewajiban untuk mengembalikan semua tiket yang belum digunakan kepada kami sebelum kami melakukan proses pengembalian uang. Bila kami dapat melakukan pengembalian uang sebagaimana dijelaskan di atas sebelumnya, kami akan mengembalikan kepada uang anda senilai nominal Tiket (tidak termasuk biaya pemesanan atau biaya layanan). Pengembalian uang hanya akan dibayarkan kepada orang yang membeli dan namanya tertera dalam tiket dan akan dilakukan dengan menggunakan metode bank transfer, kecuali, atas kebijakan kami, pembayaran telah dilakukan dengan metode yang sama seperti yang digunakan untuk membeli tiket.

All charges as an implication of the refund process such as bank transfer fee, will be borne by Ticket Holder. Cognitix shall be entitled to charge the Ticket Holder an administrative fee and will be deducted from the refund amount.

Semua biaya yang timbul sebagai akibat dari proses pengembalian seperti biaya transfer bank, akan ditanggung oleh pemilik tiket. Cognitix berhak untuk mengenakan biaya administrasi kepada pemegang tiket dan mengurangi jumlah pengembalian uang.

Cognitix shall not be required to make a refund or otherwise pay any amount where the Promoter has not provided Cognitix with the amount or sufficient amount to carry out such refund or where Cognitix is no longer in possession of any such amount, and Cognitix shall be entitled to decline to make any refund until it is, in its sole discretion, satisfied that the Promoter has provided it with sufficient funds to carry out the relevant refunds pursuant.

Cognitix tidak diwajibkan untuk mengembalikan uang atau membayar jumlah apapun jika Promotor tidak memberikan Cognitix jumlah yang cukup atau jumlah yang mencukupi untuk melaksanakan pengembalian uang tersebut atau jika Cognitix tidak lagi memiliki dana tersebut, dan Cognitix berhak untuk menolak melakukan pengembalian dana sampai ketika Cognitix, atas kebijakannya sendiri, menyatakan bahwa Promotor telah memberikan dana yang mencukupi untuk melaksanakan pengembalian yang relevan sesuai dengan ketentuan yang telah diatur.


You may not re-sell or transfer a Ticket to everyone without permission from Cognitix or Promoter. In addition, re-sales or transfers of Tickets may be prohibited for certain events subject to the specific terms and conditions of those events (for example but not exclusively limited to charity events or events where age restrictions may apply because of content of the entertainment or licensing requirements).

Anda tidak diperkenankan untuk menjual kembali atau memindahkan tiket kepada siapapun tanpa persetujuan dari Cognitix atau Promotor. Selain itu, penjualan kembali atau transfer Tiket akan dilarang untuk beberapa acara tertentu yang tunduk pada syarat dan ketentuan khusus dari acara tersebut (misalnya, tetapi tidak terbatas pada acara amal atau acara di mana pembatasan usia mungkin berlaku karena konten dari acara tersebut atau persyaratan lisensi).


For the purposes of these Terms and Conditions, "Force Majeure" means any cause beyond Our control including, without limitation, act of God, war, insurrection, riot, civil disturbances, acts of terrorism, fire, explosion, flood, theft of essential equipment, malicious damage, strike, lock out, weather, third party injunction, national defense requirements, actions taken by the police, acts or regulations of national or local governments. We will not be liable to You for failure to perform any obligation under these Terms and Conditions to the extent that the failure is caused by Force Majeure.

Untuk keperluan syarat dan ketentuan, "Keadaan Kahar" berarti setiap kondisi di luar kendali Kami yang termasuk, tanpa batasan, meliputi bencana alam, perang, pemberontakan, kerusuhan, gangguan sipil, tindakan terorisme, kebakaran, ledakan, banjir, pencurian peralatan penting, perusakan dengan maksud jahat, mogok atau demo, pembekuan kerja, cuaca buruk, perintah pihak ketiga, permintaan dari badan keamanan nasional, permintaan dari kepolisian, tindakan atau peraturan pemerintah pusat atau daerah. Kami tidak bertanggung jawab kepada anda atas kegagalan untuk memenuhi kewajiban di bawah syarat dan ketentuan ini sejauh kegagalan tersebut disebabkan oleh keadaan kahar.

We intend to rely on the written terms set out here in this document as well as the written terms and conditions of the Venue and the Promoter. You should read the terms and conditions carefully before purchasing the ticket(s) to ensure that they contain everything that You consider has been agreed.

Kami akan mengikuti ketentuan tertulis yang tercantum di dalam ketentuan ini dan ketentuan tertulis dari pengelola lokasi dan Promotor. Anda diharapkan untuk membaca syarat dan ketentuan dengan cermat sebelum membeli tiket untuk memastikan anda telah setuju atas syarat dan ketentuan yang ada.


Upon successful purchase, the e-ticket(s) will be sent to the email address provided during the booking process within 24 hours.

Setelah berhasil membeli, e-ticket akan dikirimkan ke alamat email yang anda berikan saat proses pemesanan dalam kurun waktu 24 jam.

Please note that for events with a high volume of traffic or during peak booking periods, the delivery of e-tickets may take longer than usual.

Harap diperhatikan bahwa untuk acara dengan volume pengunjung tinggi atau selama puncak periode pemesanan, pengiriman e-tiket mungkin memakan waktu lebih lama dari biasanya.

If you have not received your e-ticket within the specified time frame, we kindly request that you contact our customer service team at Cognitix via email or WhatsApp. Our dedicated customer service representatives will assist you promptly to ensure you receive your e-ticket and address any concerns or inquiries you may have.

Jika anda belum menerima e-tiket Anda dalam jangka waktu yang ditentukan, kami mengharapkan anda untuk menghubungi tim layanan pelanggan kami di Cognitix melalui email atau WhatsApp. Para petugas layanan pelanggan kami akan membantu anda dengan cepat untuk memastikan anda menerima e-tiket anda dan membantu menjawab pertanyaan yang mungkin anda miliki.

It is the responsibility of the ticket holder to ensure that the provided contact information, including email address and WhatsApp number, is accurate and up to date. Failure to provide accurate contact information may result in delays or difficulties in ticket delivery.

Adalah merupakan tanggung jawab pemegang tiket untuk memastikan bahwa informasi kontak yang diberikan, termasuk alamat email dan nomor WhatsApp, akurat dan terbaru. Jika anda tidak memberikan informasi yang akurat, hal tersebut dapat mengakibatkan keterlambatan atau kesulitan dalam pengiriman tiket anda.

Cognitix shall not be held liable for any inconvenience, losses, or damages arising from delays in e-ticket delivery, provided that reasonable efforts have been made to expedite the process.

Cognitix tidak akan bertanggung jawab atas segala ketidaknyamanan, kerugian, atau kerusakan yang timbul akibat keterlambatan dalam pengiriman e-tiket, dimana dengan upaya yang wajar dan maksimal telah dilakukan untuk mempercepat prosesnya.